fredag 5. februar 2016

Fotturer i fjellet på Gran Canaria

Søskenmamma har sin egen nedtelling til behandlingsreisen, til Gran Canaria sammen med lillebror.
Jeg gleder meg til å komme opp på fjellet, føle på roen og frihetsfølelsen man får der oppe. Jeg falt helt for det canariske fjellandskapet da vi var på tur i 2014.

Turene starter som regel ved foten av fjellet bak Valle Marina helsesenter,  som vil være vårt hjem i 4 uker fom 2. april .

Korset er nærmeste topp og tar en liten halv time å nå, med to mulige veier man kan velge opp fjellet. Herfra er det en fantastisk utsikt mot Anfi stranden, et kjent motiv på sosiale medier. Du har også utsikt mot Arquineguin til venstre og Puerto Rico mot høyre.



Sukkertoppen er et annet kjent turmål for nordmenn som tar turen opp i fjellet ovenfor Anfi stranden og Valle Marina helsesenter.  Dette da mange av stiene fra Arguineguin, Patalavaca, Anfi og Puerto Rico i sør, og ruten ned fra Cortadores i nord møtes i veikrysset rett sør for toppen.

Du forstår raskt av du har kommet til riktig topp, da det er satt opp et flott skilt på stedet.



Fortsetter du på denne stien et godt stykke innover kommer du til Våres plass. Det er en flott skue som møter deg når du når frem med sine dramatiske stup i naturlandsskapet, som skremmer Søskenmamma litt, men  det gir en flott utsikt ned i Barranco de Arguineguin og landsbyen La Seu.  



Kjenner jeg gleder meg stort til å benytte fritiden på fotturer i fjellet.  8 lørdager igjen til avreise. 

Følg Søskenbloggen på Facebook - https://www.facebook.com/atopiskeksem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar