torsdag 22. mars 2007

Solkrem

Solkrem må testes ut det også. Det samme med dette som vanlig fuktighets krem, man må prøve og feile til man finner den som passer.
Vi har vel prøvd ut de fleste som finnes der ute og har endt opp med at Vichy sin faktor 20 er den som er best for barnas hud.
Denne gangen, ville jeg gjerne prøve ut en ny type. Hvorfor ikke Eucerin tenkte jeg ? Derfor testet vi ut Eucering lotion på storesøster en ukes tid før avreise for å teste ut om denne virket bra. Noe den gjorde. Så det ble innkjøp av deres solkrem med fysisk filter som skal være så bra.
Det viste seg at dette ikke fungerte på barnas tørre hud. Det kjemiske filtertert fungerte heller som uttørrende og kremen er vanskelig å smøre ut samt legger seg som en hvit hinne på huden. Ansiktene deres ble helt utørret, så etter et par dager måtte vi oppsøke apoteket å kjøpe inn gode gamle Vichy.
Jeg ble så sint på meg selv. Dette skulle jeg jo bare ha visst, følte jeg. Det ble en dårlig start på ferien, da dette førte til at eksemet ble forverret og huden veldig tørr.
Har nå en avtale med meg selv at dette aldri skal skje igjen - nå skal vi KUN bruke Vichy ( faktor 20 / ingen vannfast da denne også virker uttørrende, spes i ansiktet )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar