onsdag 7. januar 2009

Nytt år .....

Godt nytt år til alle sammen... lenge siden nå og det skyldes bare en ting og det er at ungene har vært så bra denne julen at mor har tenkt på andre ting enn eksem... nesten .. hi hi.

Storesøster har rukket å bli 8 etter nyttår og lillebror vokser etter med sine 5 år og 3 måneder.

Programmet har vært fullt opp men behandling i form av smøring med Locobase Rød krem på huden, Ceridal i ansiktet og grønnsåpe bad så ofte som mulig. Oljebad noen kvelder, men dette er veldig tidkrevende så det har blitt tildelt på dager med ekstra tid.

Ungene er kjempefornøyde og hverdagen blir plutselig en helt annen uten klø og utslett.

Vi hadde som mål å ha fin hud til vår oppfølgings time hos ny spesialist 16 des og det synes jeg at vi klarte bra.

Neste mål ut nå er vår tur til Gran Canaria i februar. Vi har tro på at det nye opplegget vårt, det lille som har blitt endret, kansje er det som skulle til for å få mer kontroll.

Vi krysser fingerene og fortsetter ....

5 kommentarer:

  1. Er det grønnsåpebad som er tingen? Har vært litt skeptisk til det, men er mer enn villig til å skifte mening...

    SvarSlett
  2. Det har faktisk hatt veldig bra effekt på ungene og det at det ikke farger gjør det også mye mer anvendelig. Bade hver dag i grønnsåpe føles mye enklere.

    Det er sikkert verd å prøvde det ut. Synes ikke det tørrer ut huden så mye heller og det gir i allefall ikke noe kløe på ungene.

    SvarSlett
  3. Hei..

    Tenkte jeg måtte skrive til deg..er en jente på 32år som mer el mindre er født med eksem på hele kroppen slik dine barn har, det er atopisk eksem..
    Helt fra jeg var baby har jeg vært inn og ut av hud avdelingen på Rikshospitalet, fikk alltid høre at dette var noe jeg kom til å vokse av meg med tiden..
    Etter hvert som årene gikk har eksemen på kroppen gradvis forsvunnet, men hendene som alltid har vært det største problemet har jeg sliti med helt frem til i høst da jeg kom over en krem som har hjulpet meg..Den heter Aloe propolis creme og er fra merket Forever Living Products..du kan gå inn på nettsiden foreverliving.com..

    Tenkte bare jeg måtte anbefalle deg å teste denne kremen på dine barn da jeg mer el mindre har testet alt som finnes i 32 år uten hell..
    Ved siden av denne kremen vasker jeg meg med olivensåpe, smører meg med et tynt lag Elocon hvis jeg kjenner at kløen blir for voldsom, men det er svært sjelden, har maks smurt meg med Elocon 5g siden oktober 08 å det er et STORT fremskritt..
    Jeg sover fortsatt med bomullshansker for ikke å klø i søvne, i tilegg et par netter i uken smører jeg hendene inn med Purulan salve som egentlig er ment for såre brystvorter, denne salven er ekstremt fet men gir utrolig mye fuktighet til huden i løpet av natten..

    Det jeg har funnet ut sm fungerer best er å holde seg til kremes som ikke inneholder mineraloljer for dette trekker bare mer fuktighet ut av huden..

    Håper dette var noen gode råd..føler virkelig med deg og dine barn..grusomt å leve med eksem, jeg har virkelig fått lide grunnet det, har slitt med dårlig selvtillit og mangel på gode venner grunnet dette..husker da jeg gikk i bhg og på skolen de første årene så var det ingen som ville leke med meg pga eksemen, de trodde det var smittsomt å jeg ble mobbet fordi jeg så rar ut..dette henger i den dag i dag med at jeg tror at ingen liker meg..

    Du kan evt maile meg på kinejf@hotmail.com hvis du er interessert i å prøve kremen på dine barn så skal jeg sende deg en gratis krem i posten..jeg jobber ikke med dette selskapet,men en god venn av min mor gjør det, så jeg kan få tak i kremen ganske fort..
    Kremen koster 212,-..men den er faktisk noe av det drøyeste jeg har prøvd, uansett spiller jo ikke prisen noe rolle hvis den fungerer..

    hilsen kine

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Hei Kine - tusen takk for lang og informativ kommentar.

    Ja alle sier så kjekt at eksem er noe en vokser av seg men det er ikke desverre tilfelle for alle.

    Vi tar i mot alle tips ... det er helt klart verdt å prøve. Man er bare nødt til å prøve ut ting for til slutt må man jo finne noe som fungerer for oss.

    Hørtes lurt ut med brystvorterem ... det leser man jo er vidunderkrem for det mest. Kansje ungenes hender også...

    Takk igjen for et flott inlegg ... du hører nok fra meg.

    klem

    SvarSlett