torsdag 12. mai 2011

Husk: 15. mai er søknadsfrist på behandlingsreiser for barn.

Har du søkt ?

Jeg tror jeg alltid har god tid med denne søknaden, men i år som i fjor mangler jeg legesøknaden.
Min skyld  da jeg ikke legger til nok tid for behandling av min forespørsel til legekontoret.

Så vi får se om vi rekker det. Våre papirer er klare med far som ledsager denne gangen.

Du kan lese mer om behandlingsreiser for barn i regi av Rikshospitalet på denne linken.
http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/behandlingsreiser/Sider/enhet.aspx

2 kommentarer:

  1. Hei. Fant denne bloggen, ettersom jeg følger Marianne sin. Jeg danset på Kari og Jørns i mange år, og har også undervist, men nå har jeg flyttet til studier i København. Ville bare si at det er veldig fint med en sånn flott blogg. Jeg er atopiker, allergiker og siste skudd på stammen, astmatiker, ble lagt til nå i vår i en alder av 23, selv. Jeg hadde ekstremt mye atopisk eksem som barn, allerede som 6 -12 måneder gammel klødde jeg meg helt opp og det fortsatte gjennom hele barndommen. Husker ikke helt når jeg vokste det av meg, men utbruddene ble færre og mindre kraftige etter at jeg kom i puberteten. Dessverre har jeg vokst det på meg igjen som 20-åring sammen med tilbakefall til pollenallergi og nå astma. Atopisk eksem utløses jo ofte av matallergier osv., som kan være en utfordring når man lever på studentbudsjett og ikke har råd til å unngå samtlige E-stoffer. Atopisk eksem dukker også selvfølgelig opp i stressede perioder, sitter nå med utslett på hals, armhuler og underarmer (av typen veskende blemmer). Har vært litt fortvilet over oppblussingen de siste dagene, da er det alltid godt å se at man ikke er alene, selv om jeg ikke unner min verste fiende atopisk eksem.. :-)

    SvarSlett
  2. Hei L - tusen takk for hyggelig og lang hilsen. Er selv en gammel freestyler selv, men det begynner å bli skremmende 20 år siden jeg danset og konkurerte med Sissels Jazzgym. Tidene har jammen forandret seg siden da.

    Storesøster er i en alder når hvor mye skjer og vi krysser slevførgelig fingrene for at eksemen vil gradvis forsvinne. Den har jo blitt bedre de siste årene og jeg håper at det bare fortsetter den veien.

    Ikke noe gøy med oppbluss nei, sende mange godtanker ned til nabolandet og håper at du raskt får kontroll på det.

    Igjen takk for hyggelig melding og for at du fant bloggen vår.

    SvarSlett