tirsdag 8. november 2011

4 AV 10 INNEHOLDER PARABENER


Jeg blir helt sliten i hue av alle nei - ingrediensene i hudproduktene våre som vi bruker hver dag. Til nå har man blitt gitt dårlig samvittighet for kortison bruk og nå er det parabener . Har jo tenkt på disse parabenene og citric acid de siste årene, men hva når det er disse produktene som reparerer barnas hud. Har prøvd hundrevis av forskjellige kremer gjennom de 10 siste årene og nå er de fleste av våre favoritter farlige. Tanken på å starte på nytt i hudkremprodukt - jungelen føles bare helt håpløs.

Kjenner jeg blir litt lei av dette "fokuset". Fikk ikke sett dette PULS programmet på NRK men sikkert best - får bare en masse dårlig samvittighet etter å høre på ting jeg ikke burde smøre kroppen til ungene med :(

Fikk du sett dette og hva er din holdning til parabenere i hudkremer dere bruker daglig ?

Kansje dere kan gi meg noen tips på hudkremer dere bruker på atopisk hud som ikke inneholder citric acid eller parabener ?

‎"Savner at det ikke er fokus på at noen faktisk trenger disse produktene " skriver Kenneth på Norsk Psoriasis Forbund sin FB side.

Jeg er helt HELT ENIG, Kenneth.

1 kommentar:

  1. Grete K. Pettersen21. november 2011 kl. 22:42

    Jeg leste noen vitenskaplige artikler om parabener for et par år siden og fant ut følgende. De "farligste" parabenene (propyl/butyl) er de største parabanene (i "fysisk" størrelse) og har dermed størst problemer med å trenge inn gjennom barrierene til blodet. De minste parabenene, som lettest kommer gjennom, er de minst falige. Metylparaben (minst) hadde neglisjerbare verdier mtp påvirkning av hormonenene. Så jeg tenker iallfall at hvis det bare er metylparaben og kremen funker som fjell - smør i vei! Det viktigste for oss er jo å finne kremer som funker på denne hudtypen. Men dette er kun min personlige mening som ufaglært altså :)

    SvarSlett