lørdag 15. februar 2014

Dag 6 - overskyet og regn

I dag  - lørdag og fri fra skole og undervisning. Vi sov til 0830, da frokosten varte helt til 930. Veldig godt å sove ut for alle sammen.

Våknet dessverre til mye vind og skyer, værmelding meldte regn og de fikk jammen rett etterhvert, dessverre.

Det ble tur på oss i dag over fjellet til  Puerto Rico for å besøke Jalla senteret og møte mormor, som er her på ferie.  Det ble en fin tur på litt over 1 times tid.

På veien ble det trappetrening på barna og vi gikk forbi Los Teques, gikk noen flere trapper til før vi kom på toppen med utsikt over Puerto Rico og  stranden.

Mange hadde tatt veien til Jalla senteret pga det dårlige været, vi traff mormor og vi fikk tittet i noen butikker.   Regnet kom som varslet og det ble ganske så kaldt for «sydenvær» å være.

Puerto Rico senteret

Angry Birds lekeparken

Det ble taxi hjem til Valle Marina, hvor det ble servert hamburger og pommes frites til middag. Mormor fikk også spise sammen med oss mot å betale 7 eur. Ikke så vært det egentlig.
Etter middag ble det filmfremvisning for ungene  - vi jentene hadde lyst til å gå inn til Arguineguin mens lillebror synes det var en dårlig ide, så han ble hjemme med de andre,
Jentene fikk en fin ny tur innover til byen, litt småregn men etter hvert kom solen frem og varmet oss igjen.  Vi fikk tittet i litt butikker og handlet på Spar matbutikk før vi tok taxi hjem igjen til kveldsmat,

Nå ved halv ni tiden har det begynt å regne igjen og det er 17 grader ute. Da er det godt å ha et klimaanlegg som vi kan bruke som varmeovn, så vi har det godt og varmt inne i leiligheten nå.

Nå kl 2000 sitter mor sitter inne og ser litt film, mens ungene er ute og spiller fotball.
Vi har tilgang til nett nede ved bassenget men det er kjipt å sitte der nede når en skal ha kontakt med de hjemme. Savner internett her på leiligheten ja  + at i dag har nettet har dessverre vært skikkelig ustabilt i hele dag .

1. så koselig å se bilder og høre hvordan dere har det der nede!! savner veldig nedover når jeg ser bildene av Los Teques!! det var mitt hjem i tre år så jeg synes det er veldig synd at bhr er flytta til valle marina selv om det er kjempefint der også :) kos dere videre og så håper jeg at sola ikke blir borte så alt for lenge!!klemmer fra to som teller dager til 7 mai :) da er det vår tur :)

2. Her er en liten hilsen fra bestefar i Askim. Snakka med mormor og skjønte at dere skulle treffes og at det var litt regn, regn har det vært nok av her også, så snøen er borte. Nå teller jeg dagene til Buenos Aires turen, håper sola er kommet tilbake og at dere hoppær i havet ved flere anledninger. Mormor begynner vel også å få litt panikk nå!!!! Fortsatt godt opphold