mandag 5. oktober 2015

Eksem bør ikke bagatelliseres

Slapp av, atopisk eksem forsvinner. 

Artikkelen med denne overskiften er fra juli 2015 og det vrenger seg i magen min når jeg leser overskriften jeg får opp på Google.  Det er slike utsagn som ødelegger alt arbeidet jeg og andre likesinnede gjør for å sette fokus på eksem.

Eksem bør ikke bagatelliseres. Eksem forkorter ikke levetiden, men kan gi like store plager i hverdagen som andre alvorlige kroniske sykdommer. 

Att klikk.no publiserer dette med  uthevet skrift er så utrolig skuffende.
Slapp av liksom, har forfatteren snakket med en eksempasient eller satt seg inn i sykdommen. Trolig ikke.

Det er ikke bare å slappe av når hele huden klør og brenner
Det er ikke bare å slappe av når huden på fingerne er så fortykket at du ikke klarer å gripe
Det er ikke bare å slappe av når du ikke kan gå ut uten at noen stirrer på utslettet ditt
Det er ikke bare å slappe av når du ikke har økonomi til å betale for kremer som gjør huden frisk


Heldigvis er det flere som reagrerer på dette og på bakgrunn av kommentarer klikk.no har fått endret de  overskrift på denne artikkelen til  " Hudlegens råd mot atopisk eksem ."  Kred til Sissel og Linn.

MEN sporene vll alltid henge igen på internettet. Bildet under som jeg fant i dag 2 måneder etterbeviser dette.  Du finner den her:  



Følg Søskenbloggen på Facebook - https://www.facebook.com/atopiskeksem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar