tirsdag 9. februar 2016

Eksemskole på Riksen i dag

Da var andre og siste dag av årets første Eksemskole på Riksen over.

Jeg stresset fra jobben litt før halv to og kom heseblesende opp til Villa Derma til avtalt tid 1415. Dessverre var det et tomt klasserom som møtte meg da kurset hadde flyttet rom pga tekniske problemer.

Kursdeltagerne kom etterhvert og jeg fikk en halv time til å dele våre eksemdager . De var en stor gruppe på 13 foreldre til barn fra spedbarn til 11 år.

I dag synes jeg det dessverre ble mye rot fra min side. Jeg er så ivrig vettu og har mye på hjertet, så jeg ble nok litt stressa på tiden. Brenner veldig for dette og har mye viktig å si, hehe. Jeg håper jeg fikk formidlet noe og at deltagerne syntes det var positivt allikevel. Det et rart med det, har bidratt med dette innlegget siden 2009 men det blir forskjellig fra gang til gang.

Hvis noen av deltagerne besøker bloggen min ( noe som jeg såklart håper på ) vil jeg legge til følgende som jeg synes er viktig å dele i hele den tunge eksemhverdagen:

Fremtiden. Jeg ser veldig positivt på fremtiden til ungene, både med og uten eksem. De har hatt eksem hele livet, de kjenner ikke til noe annet. Det er tøft til tider, men med den erfaringen og ekspertisen de har fullt opp sin " ryggsekk" med vet jeg at de vil få en bra liv.

Nå skal jeg lage middag til familien,  før jeg suser  av gårde på spinning i nye spinningsko :) Resten av flokken har treningsfri i dag. X i taket for det.

Ha en super kveld alle sammen.

Følg Søskenbloggen på Facebook - https://www.facebook.com/atopiskeksem 

1 kommentar:

  1. Jeg var med på eksemskolen denne gangen og synes innlegget ditt var veldig bra. Var fint å få en mer følelsesmessig ladet sesjon etter alt det tekniske og faktabaserte. Viktig å få med den følelsesmessige siden. Både for barnet og den voksne som følger opp. Fikk også satt ting litt i perspektiv ifht at mine 10 åringer nok ikke er verst rammet. Har vel en som sliter en del og en som har veldig lite. Blir også spennende å følge med nå som puberteten nærmer seg :)

    Jeg har også deg å takke ifht at det var gjennom denne bloggen og tilhørende facbookside at vi fant dette tilbudet. Jeg tror det vil hjelpe oss veldig til å få en mer konsistent hverdag ifht behandling og ikke fullt så mye brannslokking.

    SvarSlett