søndag 8. november 2009

Søknad om individuell refusjon for utgifter til viktige legemidler

Tid for å sende søknad til Nav Helfo for tilbakebetaling for forbruket vårt i 2009.
Tom oktober 2009 har vi brukt ca. 8000 kr på fuktighetskremer og oljebad. Ikke så værst faktisk .. de foregående årene har det vært i overkant av 10 000,- .

Det reduserte forbruket ønsker jeg å tro skyldes at vi tidligere har hatt KP bad innkjøp på denne listen - det har blitt nesten helt byttet ut med grønnsåpe. Mist 100 kr i uken var utgiften på dette tidligere. ( KP bad har man ikke hatt krav på å få tilbake - men gamle Nav valgte alikevel å gi oss dette. )

Jeg legger ved et søknadsskjema skrevet ut av legen vår for hvert barn + brev til Nav Helfo med info rundt søknaden + exl skjema med alle kvitteringer og totalt forbruk + alle kvitteringene sammen med en kopi.


Husk at selvom man sender inn to søknadskjemaer skal det KUN trekkes fra 1 egenandel per husstand. Per 2009 er denne egenandelen på 1600 kr og en har krav på en tilbakebetalling på 90 %. Dette utgjør masse ved et høyt forbruk, slik at det er viktig å spare på alle kvitteringer. Jeg velger også å ta kopi av alle kvitteringer, en til meg selv og en som jeg legger ved original kvitteringen. Dette fordi at dagens kvitteringer skrives ut på papir som skriften fort forsvinner på.

1 kommentar:

  1. hei =) utrulig smart det med å ta kopi,har jeg ikke tenkt på,men har vært fortvilet over skrift som forsvinner fra kvitteringene... har faktisk ikke hatt så mye utgifter i år vi..er vel kanskej oppe i 2000kr,men er en del kvitteringer jeg ikke finner.. men han har vært fin i år i forhold til de andre årene,så er i grunn bare glad,men takk før tipse ang kopi av dem =)

    SvarSlett