tirsdag 7. desember 2010

Kombinere freestyle disco dans med en atopisk hud ?

Storesøster sin store lidenskap er dans rettere sagt freestyle/discojazz som jeg har skrevet om før.

I januar blir hun 10 år og da skal hun danse konkurranser i aldersklassen 10 - 12 år. Det åpner opp for sminke, falske øyevipper og bruning.

I reglementet til Danseforbundet står det:"Det er ikke tillatt med sminke før danseren har fylt 10 år. I aldersklasse 10-12 år oppfordres det til beskjeden og nøytral sminke"

Dette er noe jentene gleder seg til etter å ha sett på de eldre jentene. Storesøster er ikke noe unntak. Hun gleder seg allerede til første konkurranse i Februar 2011 da hun kan ha litt sminke på seg. Da er det viktig at vi finner en type sminke som huden hennes vil tåle. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete.

Atopisk hud og denne sporten er kansje ikke den beste kombinasjonen. Vi må bare ta hensyn til huden hennes fremfor alt - slik at hun kan fortsette med det hun er så glad i. Men hun skal nok komme seg opp og frem alikevel, selv uten eks. bruning.

Bildet viser storesøster sammen med sitt store idol som danser i klassen Champ - hun er kjempeflink. Emilie drømmer og å bli like god som henne en gang.

Sminken og den brune huden på freestyle danserne kan virke litt overkill når en ikke er vant til det, men freestyle er litt som et teater. En kler seg opp for å spille en rolle ute på dansegulvet.

Jeg takker for alle tips på god sminke til senitive hud :)

7 kommentarer:

  1. Kan godt skjønne det er stas med sminke, og tenkte bare jeg skulle tipse deg om ecobeauty.no. De har nettopp fått inn masse økologisk sminke, og har ellers kun ting med naturlig innhold som er snill mot huden og kroppen. Ta en titt da, kan hende du finner noe som kan brukes!

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) det skal jeg sjekke ut. Dette er nok noe et vanskelig tema for mange jenter som har kommet i sminke alderen med atopisk hud. Får prøve å lære oss og skjekke ut noen produkter før storesøster når dette også i hverdagen. Jeg håper det fortsatt er noen år til, he he.

    SvarSlett
  3. Jeg tror ID sminken er veldig bra! Den puster og er med mineraler... sjekk det ut!!

    SvarSlett
  4. Hei Anonym - takk for tipset med ID sminke.

    SvarSlett
  5. Har ikke tips om sminke men du spurte i min blogg om den buzzadorkremen, pyshioett eller annet ai.....
    Det er ikke en krem jeg etter lengre tids bruk vil anbefale, jeg sverger fortsatt til aderma, men skal nå prøve en annen jeg har fått anbefalt av en annen atopikermamma.
    Den physio kremen lindret slett ikke kløe og når eksemet var brutt ut ble det verre hos mine to små(å vi jobber fortsatt for å få en slutt på det utbruddet)

    SvarSlett
  6. Hei
    Jeg ser du skriver om moluskller(?)
    Kan disse ligne på kviser? Minstejenta har hatt det to ganger i knehasene nå og vi har trodd det har vært eksemet siden hun har det også, ene gangen gikk det hull på den og det var masse gørr som kom ut

    SvarSlett
  7. Hei Cristine,
    takk for tilbakemelding på Physiogel A.I. alltid spennende å høre andre sin erafring om nye såkaldte super produkter.

    Mollusker - kan minne om kviser ja. Men det sitter en hvit klump inni. http://sosken.blogspot.com/2008/08/mollusker_05.html

    Her kan du se flere bilder. http://dermis.multimedica.de/dermisroot/en/13861/diagnose.htm

    SvarSlett