tirsdag 1. januar 2013

Når fingrene er vonde .. hva gjør vi da ?

Lillebror sin papegøye finger ....

( vi kaller den bare det etter vi var i Palmitos Park på Gran Canaria. Pekefingeren på høyre hånd som papergøyen hang i og som ble snurret rundt fingeren hans slik at den ble enda mer sår )

.....blir liksom ikke bra og de siste dagen har den blitt veldig sår igjen. Han prøver å gjemme den men vi ser det og legger merke til at han peller på den.

I kveld fortsatt vi med litt behandling. Først Alsol omslag i 15 min, mens vi leste en bok sammen, deretter smurte vi Betnovat m/chinoform, etterfulgt av et tykt lag med fuktighetskrem og tubifast bandasje. Tubifast med hull til tommelen, slik lillebror liker det best :)




Vi hadde en skikkelig koselig mamma og lillebror stund på årets første kveld.

Ønsker dere alle et Godt Nytt År :)

2 kommentarer:

  1. Den fingeren der så fryktelig kjent ut.. Og jeg har all forståelse for at bror ikke trives med den.. Det klør og brenner og er ikke noe godt. Min har heldigvis blitt mye bedre etter at jeg ble flinkere til å bruke gummihansker hver gang jeg er i kontakt med vann, og er nøye med mye fuktighetskrem hver gang jeg vasker meg på hendene etter f.eks toalettbesøk. Når det bryter ut med utslett er det bare dermovat salve som fungerer, smører tykt lag på om kvelden før den blir pakket inn i tørkepapir og plasterteip utenpå. Det fungerer mye bedre enn kompresser for min del, da fuktigheten blir "sperret inne". Men totalt sett, det er en drittsykdom og jeg liker ikke at andre har den, spesielt ikke unger.

    SvarSlett
  2. Hei Tiril, tusen takk for kommentar - det settes pris på :)

    Flott å få nye behandlingstips. Å bruke tørkepapir istedenfor kompresser hadde jeg vel aldri tenkt på selv - ingenting skal være uprøvd så det tar jeg med meg.

    Enig med du ja, eksem en en drittsykdom. God bedring til deg :)

    SvarSlett