onsdag 19. november 2014

Ikke ansett som Boots plusskunde - husk å lese det med liten skrift

Mitt faste og nærmeste apotek er et Boots apotek og jeg har handlet nesten allt av nødvendige produkter til eksembehandling der de siste 11 årene. Jeg anser meg selv som en veldig god kunde.

Jeg har hatt mine små kamper når det gjelder opplæring i eksem, kortisonfrykt, produkter de ikke har hatt inne og ikke minst service for å gjøre admin av paragraf 5.22 lettere. Det skal nevnes at de har ytt mye god service også, men pga av hyppig utskiftning av personell de siste årene har jeg ikke følt meg som en god kunde. Veldig få husker hvem jeg er.

Mine besøk har blitt redusert for jeg er lei av å forklare og fortelle hver gang jeg henter ut en bundt med kortison produkter. Eller når jeg handler mine faste kremer eller ber de bestille inn Tubifast, da prøver de å få meg til å kjøpe en hel masse annet eller Boots "erstatnings" produkter som jeg ikke har noe ønske om.

I går ble jeg obs på at jeg ikke hadde fått mitt forventede plusskundekort i deres siste medlemsblad. Jeg tok kontakt med kundeservice på Boots og fikk deseverre bekreftet at jeg ikke var ansett som plusskunde de siste 6 mnd pga for få innkjøp.

Hva er en Boots plusskunde?
Dette skriver Boots på sine nettsider. Boots plusskunder får 40% rabatt på medlemsproduktene. De som handler ofte og mye hos oss, får bedre fordeler. Alt du handler hos oss teller, så husk å bruke medlemskortet eller oppgi ditt medlemsnummer hver gang du handler. Som Boots plusskunde får du 40% rabatt på periodens medlemstilbud. Informasjon om Boots pluss tilbudet vil bli sendt i posten sammen med kundemagasinet til de det gjelder.

Jeg har ikke lest godt kriteriene for å få plusskunde fordelene som er:
Du blir Boots plusskunde når du handler 5 ganger iløpet av de siste 6 mnd.

Jeg har redusert mine besøk til apoteket og har heller handlet sjeldnere. Så med mine 7 kjøp fra januar - oktober så falt jeg ikke innunder plusskunde kriteriet. Størrelse på kjøp har ingen betydning for Boots desverre og det er viktig for andre medlemmer av Boots å være informert om.

En kunde som er innom apoteket 5 ganger i løpet av de siste 6 mnd og handler tannpirkere til 100 kr , blir belønnet som plusskunde.

En kunde som er innom apoteket 3 ganger i løpet av de siste 6 mnd og handler inn krem for 6000 kr anses ikke som plusskunde.


Jeg takker Boots kundeservice for nyttig informasjon og hjelp i denne saken.
Boots bekrefter at de tar min tilbakemelding som innspill til utvikling av Boots kundeklubb. Systemet deres i dag er jo helt galt og urettferdig spør du meg. Håper med dette at det er flere storkjøpkunder som blir belønnet som plusskunder etterhvert, det fortjener VI.

3 kommentarer:

  1. Forstår at regler er regler. Men Håper de virkelig gjør noe med dette etter at de nå er gjort oppmerksom på uheldig utfall.

    I det minste synes j at du kunne ha fått tilbud som plusskunde siden du legger igjen så mye penger der. Det er lov å gi litt ekstra service til kunder som bruker mye penger på et sted. Også får de se på reglene sine. Det er vel egentlig mer vanlig at man går på summen man handler for enn hvor mange kjøp man har. .......

    For min egen del vil j heretter gå på Boots fem kjappe ganger og kjøpe en tyggegummi pakke for deretter å bli plusskunde så jeg kan kjøpe kremene vi trenger...

    SvarSlett
  2. Ja, vi får legge om handlerutinene våre på Boots heretter. Får handle et billig ubetydelig produkt der litt oftere, slik at vi får opp antall kjøp og blir plusskunder igjen.

    SvarSlett
  3. De spør jo dessuten svært sjelden om medlemskort. Så da er det lett å glemme det.... Jeg fikk heller ikke 40 % i siste medlemsblad, for første gang! Syns ikke de har så mange aktuelle tilbud lenger heller da....

    SvarSlett