torsdag 26. februar 2015

Eksemskole for foresatte på Rikshospitalet

Rikshospitalet arrangerer Eksemskole opptill 4 ganger i året.  Skolen gjennomføres i løpet av to uker over 2 dager på Villa Derma, Rikshospitalet.

Årets første eksemskole er gjennomført og 11. februar var dagen  for mitt innlegg om vår hverdag med barn som har atopisk eksem. Disse dagene forlater jeg min dagjobb litt tidligere for å stille opp som frivilllig på Eksemskolen. 

Teresa Løvold Berents, som er an av de ansvarlige for eksemskolen på Rikshospitalet tok kontakt med meg høsten 2009 - etter at hun hadde funnet meg via Søsken bloggen. 10. november 2009 holdt jeg innlegg for første gang på eksemskolen og har bidratt opptill 4 ganger i året frem til i dag, og flere blir det.
 
Til info: 
Neste Eksemskole  er satt opp onsdag 8 april / tirsdag 14 april.

Det er ventelister på kursene.
Ønkser dere å delta på kurs, må dere  henvises til eksemskolen via fastlege eller hudlege.
Da sender fastlege/hudlege henvisning til hudavdelingen med forespørsel om eksemskole for foresatte.
Man blir da satt på venteliste og få informasjonsbrev.

Her kan dere finne mer info om eksemskolen.
http://www.oslo-universitetssykehus.no/aktuelt_/aktiviteter_/Sider/eksemskole-for-foresatte-til-barn-med-atopisk-eksem.aspx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar