fredag 6. mars 2015

Bildestjeling fra min blogg

Ikke så ofte jeg sjekker #eksem på Instagram men i kveld gjorde jeg og jeg ble litt paff da jeg fant dette bildet fra på brukeren aderma_norge. 

Illustrasjonsbildet av en eksemhånd ER MITT. 

Det er ingen tvil, det er bare å sjekke innlegget mitt fra 2013 på Lillebror sin håndeksem. http://sosken.blogspot.no/2013/10/bedring-i-lillebrors-hand-eksem.html?m=0

Jeg har tatt mange gode bilder på eksem de siste 14 årene og låner ofte ut bilder til diverse formål, men jeg bestemmer om bildene mine kan brukes. 

I dette tilfellet har jeg ikke blir spurt og dette er ikke greit !! 


 

Noe jeg spesielt reagerer på er teksten de har skrevet til bildet.
Bla : Smør flere ganger daglig. Dokumentert effekt etter 3 dager

Dette mener jeg er helt klart feilinformasjon og gir inntrykk av at deres krem vil kurere et slikt eksemutbrudd på 3 dager. Dette kan gi flere pasienter et håp om at dette er en vidunderkrem som kan erstatte kortison.

Dette bildet viser hissig, infisert eksem og fortykket hud.
Vi jobbet beinhardt med  et krevende behandlingsprogram for å slå ned dette. Bla Alsol omslag , sterk kortison og våtbandasje.

Oppdatering 07.03.15:
Brukeren aderma_norge ha slettet bildet på Instagram. Jeg har fått en tilbakemelding på min pm på FB om dette også.

Takker for deres tilbakemelding og at de har tatt action i denne saken. Jeg håper de har lært og spør ved neste anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar