mandag 23. mars 2015

After work & fokus gruppe Aco Hud Stocholm

 
Torsdag 12. mars ble jeg invitert til Aco Hud labben i Stockholm til en after work & fokus gruppe  - eller et såkalt bloggevent. My first, så det var hyggelig.
 
Det ble en lang men innholdsrik ettermiddag som startet med fly fra Gardermoen kl 1500, eventstart kl 1700 fly hjem igjen til Oslo kl 2200.
 

 
Vi fikk møte mange dyktige folk hos Aco Hud i Stockholm. Blant annet:

Therése Pernebrink, Nordic Marketing Manager, ACO Hud Nordic AB og Eva
Fredriksson, Senior Brand Manager som ønsket oss velkommen

Petra Skare,  Medisinsk sjef for ACO Hud Nordic. Hun  hadde et interessant foredrag om tørr hud og hudbarrieren.

Vi fikk også møte selveste Izabella Nordin, som er Development Scientist for ACO Hud Nordic. Hun gikk gjennom deres mykgjørene kremer som Canoderm og Minderm, og hun presentere deres nyeste serie MiniCare som hun selv har hatt ansvaret for å lage. Hun imponerte meg med sin eksepertise og passion for å lage den perfekte hudkremen. Tror hun har laget noe veldig bra med sin MiniCare serie.

Ettersom jeg har vært så heldig å jobbe med Aco Hud i Norge ved flere anledninger kan jeg allerede mye om Aco og deres arbeid for diagnosen tørr hud/eksem hud. Det gjorde det bare lettere å forstå det som ble presentert og jeg lærte enda litt mer.  Dette er et utrolig spennende felt men utallige muligheter.

 
Til slutt besøkte vi selveste Aco-labben der vi fikk lage vår egen hudkrem.
 
Vi fikk alle tildelt en krembase som vi kunne tilsette fuktighetsgivere etter eget ønske.
Det kunne være:
hyaluronsyre
glyserin
propylenglykol
urea/karbamid
natriumklorid
panthenol

 
 
Jeg tilsatte følgende til min krem. Panthenol ( provitamin b5) som er en effektiv fuktighetsgiver med beroligende effekt  + urea som forsterker hudbarrieren slik at huden blir mer motstandsdyktig mot til miljømessige faktorer.  Det blir nok kremen sin det.

 
Jeg traff endelig denne herlige jenta, Cathrine,  som jeg har blitt kjent med via gruppen Barn med atopisk eksem på FB.  Hun har en gutt som har diagnosene allergi og eksem, det og annet skriver hun om på sin blogg http://www.familieprat.no/wordpress/medhjertetpaarettsted/

 
Super Marie reiste jeg også sammen med, og det var ordentlig hyggelig å treffe henne igjen. Det er noen år siden vi traff hverandre for første gangen da vi begge var foredrags holdere på en av PEF sine konferanser, der snakket Marie om sin erfaring med å leve med psoriasis. Marie skriver bloggen http://www.supermarie.net/


 
Her er hele gjengen fra Norge som var invitert til Aco-labben-
Marie, Helle fra PEF, Søskenmamma og Cathrine.
 
Det var toppen å treffe dere alle  - hadde en kjempefin kveld. 
Takk til Aco for muligheten.


Andre blogginnlegg fra denne kvelden fra  :




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar