onsdag 4. mars 2015

Eksemundervisning for sykepleierstudenter

I går hadde jeg en hektisk men spennende dag, med både min daglige kontorjobb samt eksemarbeid.
Jeg hadde blitt booket inn til å holde 2xskoletimer om det å ha barn med atopisk eksem, for sykepleierstudenter på Høgskolen i Buskerud og Vestfold, i Drammen.

Jeg gjorde dette første gang i november 2013 så det var hyggelig å blir invitert på nytt.

Jeg var tidlig på kontoret i Oslo som vanlig ( les : kl 0700) og tok toget videre til Drammen ved 11 tiden - for så å avslutte noen timer på kvelden på kontoret for å ta igjen det tapte. Puh..

men det ble en veldig fin dag.  Det er noe helt annet å fortelle vår historie for disse sykepleierne som tar etterutdanning. De fleste har hatt mer eller mindre erfaring med eksem, og så de har ett og annet å lære meg også. De var en fin gruppe på 17 studenter. Jeg håper og tror at de fikke utbytte av mitt innlegg. Et lite avbrekk i skolehverdagen med  noe annet enn fag.

Spennende og annerledes å være foredragsholder på skolen , og det var visst ikke vanlig at man fikk applaus etter timene så var hyggelig å få.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar