søndag 16. november 2008

Ting tar tid og varmtvannstanken tømmes

Noe som legen poengterte var at ungene ikke skulle bade sammen hvis de hadde antydninger til infeksjon. Og det skal jo bare et bitte lite klore merke til. Og det er noe som vi ikke har tatt hensyn tidligere. Dette betyr jo at de må i grønnsåpe bad + olje bad hver sin gang. Det betyr 4 x badekar med vann det. Hjelpes som det tar tid og ikke minst en del liter med vann.

Storesøster i Grønnsåpe bad 20 min - hun tørker mens Lillebror går i Grønnsåpebad 20 min -han tørker mens Storesøster går i oljebad 20 min - hun går ut i sofaen sin og lufttørker mens lillebror får sitt 20 min oljebad.. og så går lillebror i sin sofa for å tørke. Å tørke etter oljebad kan ta sin tid ... kansje 30 min. Mellom hvert bad må badekaret tømmes - vaskes - og fylles igjen..

Kortison behandling må smøres på rett etter skolen.

Puh... dette tærer på logistikken av hverdagen når barnas aktiviteter og lekser skal få plass også. Men dette er jo ikke noe nytt for oss og det er bare å få det til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar