mandag 25. mai 2009

Tørr hodebunn

har jeg nevnt før at begge ungene har. Heldigvis blir det sjelden eksem i hodebunnen deres. Vi behandler ofte med Aco sin hodebunns gele ( det gamle navnet Cosmica hodebunnsgele ).
I kveld var det både tid for Alsol på hender full pakke med kortison på enkelte steder og et tykt lag med Røs Apobase som måtte trekkes inn . Altså full pakke - en litt over to timers lang seanse.
Mens de lå i her sin sofa med behandling tok jeg meg tiden til å flette syden fletter på storesøster. Jeg er ikke like flnk som de på Gran Canaria men i dag slo jeg min gamle fletterekord - 7 fletter ble det i dag. Dette er nemlig den beste måten for oss til å påføre denne gelen i hennes hodebunn.
Det første bilder viser tørrheten hennes mens det andre etter påføring.

Det er ikke så mye sår i hodebunnen hennes nå - mest mye tørrhet og " flass". Vet ikke helt hva en skal kalle dette. Noen som er flinke på dette området ? Tar imot tips :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar