fredag 5. mars 2010

DET NYTTER !!

Vårt nærmeste apotek er Alliance Boots - hvor vi er frekvenskunder ettersom det meste av fultighetskremer, tubifast, KP bad etc. blir handlet her i løpet av året.



Etter at vi gikk tom for den spanske kremen Ureadin 10 gikk vi over til å smøre med ACO sin Canoderm og er som jeg skrev tidligere kjempefornøyde.

Problemet ble at Alliance Boots kun førte Aco Canoderm 100 g og ikke pumpeflasken med 500 g, noe som betydde at jeg måtte handle et annet sted.

Alliance Boots forklarte det slik at deres grossist Holtung hadde bestemt at de kun tok inn 100 g.
Etter noen ny hendvendelser ønsket mitt lokale Alliance Boots å legge inn egen bestilling uavhengig av grossist. Pga av at deres bestilling ikke ville overstige 500o kr ville dette koste dee 500 kr per bestilling - men det var noe de ønsket å gjøre for å serve meg og det setter jeg veldig stor pris på .

Jeg tok så skriftelig kontakt med Alliance Boots og ACO for å få en diskusjon på dette. Det er jo til alles interesse at dette produktet kommer i hyllene - ACO får produktet ut i butikken, jeg får handlet det lokalt og Alliance Boots får beholde meg som kunde :)

I går fikk jeg denne mailen fra Alliance Boots:

"Jeg har bedt leverandøren av Canoderm om å sende meg de nødvendige opplysningene for å få lagt produktet opp i vårt system. Produktet vil bli registrert hos oss som skaffevare i første omgang, dvs at du må be apoteket bestille varen for deg.

Så snart produktet er registrert i våre system, varen er bestilt og kommet til lager vil den bli synlig i bestillingssystemet apotekene benytter og de kan foreta en bestilling for deg. Jeg kan derfor ikke love eksakt når produktet blir tilgjengelig, men i løpet av måneden bør det være på plass både som skaffevare i apotek og på vår nettbutikk www.bootsapotek.no

Vi er svært takknemlig for slike henvendelser som gjør at vi kan optimalisere vårt sortiment for våre kunder. "


Fikk en hyggelig tilbakemelding fra Aco også:

"Det hjelper å si i fra, jammen godt det finnes slike som deg. Tilbakemeldinger er viktig for at man skal bli enda bedre.

ACO tok også kontakt med de i dag morges etter at jeg mottok mailen din, men tydeligvis hadde de allerede tatt fatt i saken i går.

Nå vil de i alle fall ta produktet inn hos grossisten (Holtung) så kan du bestille varen på ditt lokale apotek. Eller du kan kjøpe via nettet. "


Det er veldig hyggelig at det går an å påvirke og at slike henvendelser kan føre frem.

Så nå er det nok ikke så altfor lenge før ACO Canoderm 500g er tilgjengelig i Alliance Boots apotek for dere som har savnet dette.





Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar