mandag 6. juni 2011

Bøker for barn med ATOPISK EKSEM !! Bestill i dag før lageret blir tomt .

Jeg har skrevt tidligere om boken " Under my skin " som dere finner i pdf fil  i linken under.

http://www.eczemacanada.ca/_pdf/en/Under_My_Skin.pdf

Dette er en bok som jeg har lest mye i de siste årene og som jeg virkelig har savnet på norsk. Og så her i forrige uke etter mye detektiv arbeid og tilfeldigheter kom jeg i kontakt med Astellas Norge, de står bak eks. Locobase og Protopic.
De HADDE bøker for barn med atopisk eksem.


Allerede fredag fikk jeg post fra Astellas med flotte bøker for barn og tenåringer med atopisk eksem. Bøker som jeg har savnet i 10 år, bøker som har vært der ute i flere år men ikke funnet veien til oss desverre. Ungene og spesielt storesøster ble veldig glad for bøkene og begynte å lese med en gang :)


Boken "Tangoes kløe" er for de minste og handler om skilpadden Tango som har atopik eksem og hvordan har blir kvitt sin kløe.
Det en kjempesøt og jeg skulle ønske jeg hadde denne da ungene var mindre.

Boken " Min eksembok" er en veiledning for barn med atopisk eksem. Denne er veldig lik " Under my skin"  Kjempefin !! med mange kommentarer og tips fra barn  med AE.

Til slutt boken " Til deg som har atopisk eksem " som er en veiledning for tenåringer og perfekt for min jente på 10 år. Ja da, litt tidlig for tenåring enda, men her tas det opp mye som blir aktuelt for henne fremover.



I dag har jeg vært i kontakt med Astellas selv og takket så masse for de fine bøkene og lurt på hvor dere der ute kan få tak i disse.  De har tidligere år blitt distribuert til legekontorer så det er kansje noen av dere som kjenner disse, men dette har de sluttet med. De har fortsatt noe igjen på lager og sender de gjerne ut til de som henvender seg til de. Så send en mail NÅ og be pent om eksembøkene.

Har avtalt at dere kan henvende der på mail adresse:
kontakt@no.astellas.com  for bestilling av bøkene. De er gratis. Men som sagt det er første mann til mølla  - da de ikke i nærmeste fremtid vil trykke flere av disse. Noe som jeg synes er kjempesynd.

Har du lest noen av disse bøkene og hva synes du  ? Kommer du til å sende de en mail ?

7 kommentarer:

  1. Super Siw :D nå har jeg sendt de mail,og håper på noen bøker som Simen kan lese, han er jo eneste i sin omgangskrest med dette,så til tider føler han seg nok veldig alene,og da er det kanskje greit å få lest om andre :D

    Kelly

    SvarSlett
  2. Nå e mailen sendt - eg vente i spenning :))

    Du e goe!!

    Knib K

    SvarSlett
  3. Oi, så supert! Har sendt mail jeg også, og håper de fremdeles har noen til overs. Takk for tipset! :-D

    SvarSlett
  4. Jeg har også sendt mail! Tusen takk! :-)

    SvarSlett
  5. Jeg skal sende dem mail, har en gutt på 2,5 år og ei jente på 8 mnd som er atopiske begge to:(

    SvarSlett
  6. Jenta mi fikk en toalettmappe med boken om Tango, og et Tango-kosedyr hos hudlegen. Boken ble mye lest, og Tango ble mye kost med:-) Fin bok. Må bestille de andre også, tror jeg...

    SvarSlett
  7. God kveld alle sammen.. supert at dere sender mail for å få bøker. Da skjønner de at det er behov for disse og kansje lager nye opplag av bøkene :)

    Anonym: Så heldige dere var som fikk både boken Tango og kosedyr av hudlegen. Det er skikkelig stas det - håper Astella vil fortsette å satse på hud slik at de kan fortsette og dele ut dette og til flere hudleger rundt om i Norge.

    Kjempefint å lese at du kjenner til boken. Er nyttige bøker for både små og store :)

    Tusen takk for hyggelige kommentarer alle sammen. Det er så HYGGELIG å høre fra dere som besøker oss.

    SvarSlett