fredag 4. september 2015

Parabenfobi

Det finnes ingen quick fix for eksem og det er ikke alltid like akspetert å behandle med kortison. Det er mange myter om bivrikninger av kortison som har gitt kortisonfrykt. Det er noe jeg som mor har følt tett på kroppen opp i gjennom disse 14 årene vi har hatt eksem i familien.

For noen år siden da debatten om parabener og parabenfrykt ble det nye store diskusjonstema, fikk jeg igjen føle på andres holdninger som ga dårlig samvittighet.  Jeg beroliget meg heldigvis raskt med at parabenfritt kan være enda verre.

I medlemsbladet til Psoriasis og eksemforbundet har jeg funnet en interessant artikkel fra deres blad nr 3, 2013. Anbefaler dere til å klikke dere inn på linken og lese denne,  skrevet av farmasøyt Monica Andersen.


Link til infosak hos Pef Norge her:
http://www.pefnorge.no/om-pef/aktuelt/nyhetsarkiv/865-har-du-ogsa-parabenfobi

 

Bli medlem av Psoriasis og eksemforbundet  og få medlemsbladet Hud og Helse i posten 4 ganger hvert år,
du kan også kun abbonere på bladet om dette er ønskelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar