fredag 15. april 2016

Behandlingsreise dag 13, 2 x Arguineguin

Søskenmamma sin dag 13, fredag 15. mai 2016

I dag hadde vi ekstra undervisning om Inneklima og helse - påvirkes den av måten vi lever på ? 
En kjempe interessant time, hvor man ble påminnet om hvordan alle tingene vi gjør og omgir oss daglig kan påvirke vårt inneklima og helse. 

Vi ble ferdig slik at vi rakk en gåtur inn til Arguineguin. Jeg hadde fått i oppdrag av lillebror å kjøpe en ny fotball, da favorittfotballen hans ble punktert av en tornebusk i går kveld. Helt krise så klart. 

Det ble en flott tur inn til byen med et par andre mammaer og på tur hjem rakk vi en tur innom Sjømannskirken for deres populære vaffel, som smakte kjempegodt som alltid. 



Sjømannskirken flyttet til en av de flotteste eiendommene iArguineguin i 2008. Med sjøen som nærmeste nabo, finner man den ved  strandpromenaden.


Sjømannkirken er kjent for sine utrolige gode vafler. De har delt oppskriften sin på deres nettsider: 
Jeg tillater meg å dele den her: 

6 egg 
200g sukker 
1 liter søtmelk 
1kg mel 
2 ts bakepulver 
1 dl vann 
250 g smeltet smør 
             
Eneste jeg savner i disse vaflene er kardemomme, så det må nok jeg tilsette om jeg skal teste ut denne oppskriften hjemme. 



Promenaden utenfor Sjømannskirken med utsikt til bystranda. 

Usikt mot Sunwing hotellet og Anfi beach.

Vi gikk veien til Arguineguin og strandpromenaden tilbake til Valle Marina. 

MEN da jeg kom hjem hadde jeg jo tatt feil ball. Jeg passet på å kjøpe riktig størrelse, str 4 - og jeg  testet spretten på sikkert alle utenom den jeg faktisk kjøpte. Den jeg hadde med hjem eide jo ikke sprett, så jeg var pent nødt til å snu i døra og ta turen tilbake igjen til byen. 

Jeg tok det som en treningstur, men selv om jeg gikk raskt brukte jeg i underkant av 1 time på 5,60 km. Jeg droppet lunsjen til fordel for oppdrag fotball og traff lillebror og resten av gruppa direkte på Anfi stranden. Da var det bare å hoppe i havet. 

Dagen endte bra med ny fotball og en happy lillebror. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar