onsdag 20. april 2016

Behandlingsreise dag 18, Rigmors plass

I dag skulle jeg har vært på Eksemskolen på Rikshospitalet for mitt faste innlegg om hvordan det er å leve med barn som har eksem. Min gode venninne Cathrine, som jeg har vært så heldig å bli kjent med via nettet nettopp pga eksem, tok på seg jobben med å ta over dette i dag - noe jeg tror hun klarte med glans. Cathrine har sin egen blogg som dere kan besøke her.  Dette var siste Eksemskolen denne våren, de to siste kursene i år vil komme til høsten.

Her på Gran Canaria hadde vi voksne undervisningsfri i dag og "fjellgeit -gjengen " var klare for ny fjelltur allerede kl 0830.

Vi hadde satt oss målet Karpedammen, da flere ville se på fiskene, og de ble sett og matet -  men vi dro turen enda litt lenger og kom til et sted kaldt Rigmors plass. Her fant vi en spektakulær utsikt og vi ble skikkelig ivrige med å ta noen crazy bilder der oppe på høyden. Vi trodde vi hadde funnet det perfekte stedet for å ta DET kuleste fjellbildet, men da vi kom hjem og så resultatet ble vi så lattermilde da det ser ut som vi ikke er så crazy likevel :)  Men jeg skal love dere at det kostet meg ganske mye å balansere oppe på denne steinen jeg står på og det var langt ned. Det er helt sant. Må nok ta en ny tur hit for nye action bilder.




Litt overskyet i dag, men vi fikk en fin dag på stranden.Søskenmamma fikk avsluttet sin fjerde bok på stranden mens lillebror var kjempeflink til å bade og ikke minst leke. Det ble laget en sandlandsby langs stranden av mange av barna og de store gutta fik en lengre svømmetur med sykepleieren til bøyene. 


Nå i skrivende stund, har lillebror dratt av gårde til Puerto Rico med to foreldre som også er Liverpool fan, jeg er her og passer på deres to barn. Veldig ok å kunne bytte litt på denne måten. Har en liten jente ved min side som nå skal flettes litt før leggetid og hun har bedt så snilt om en liten dæsj rosa neglelakk. Hva vil pappan hennes si tro ? Vi satser på at det går bra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar