torsdag 7. april 2016

Behandlingsreise dag 5, Patalavaca stranden

Torsdag og vår 5. hele dag her på Gran Canaria og ledsagernes første undervisningsdag. Så etter ungenes skolestart  0830 så begynte vi skolegangen vår 0900.  På timeplanen i dag stod Atopisk eksem.

Vi var klare i tide med undervisning slik at jeg rakk en tur til Arguineguin. Lillebror trengte fortsatt en badebukse, den jeg kjøpte på sporten tidligere var for liten og jeg trengte å gjøre et nytt forsøk på å finne en.  Badeshorts er kult, men lite praktisk for atopisk hud. Det er lett  å utvikle utslett spesielt mellom bena når shortsen gnisser mot huden.  Jeg fant en mulig shorts på en av Kinabutikkene og for 6 eur tok jeg sjansen på å handle en til.

Shortsen viste seg å passe, og ettersom et par av de andre store gutta også måtte bytte til badebukse var det lettere for lillebror å bytte til badebukse også. Han merker jo at det er bedre med bukse enn shorts,

Det ble ingen tid for fjelltur idag, men en gåtur til å fra Arguineguin ble jo noen kilomterer det også.

De 4 eldste gutta med mammaer valgte å bytte ut Anfi stranden med bølgestranden på Patalavaca i ettermiddag. Det ble en stor HIT, lillebror bodde i vannet i nesten 2 timer i strekk og fikk nok tidenes klimabehandling. Utrolig stolt av han. Huden hans viser tegn til bedring allerede, så jeg har stor tro på at huden hans vil bli helt frisk under oppholdet. Det betyr SÅ masse for oss begge to.


Stranden ved Patalavaca er en av de får naturlige strendene i nærheten, da strender som Anfi, Puerto Rico og Amadores er kunstig bygd opp strender. Her er det ofte mye bølger og det er såklart stor stas for 12 årige gutter. 




Lillebror fikk en kjempefin avslutning på dagen, da han fikk være med to ihuga Livepool supportere på kamp mellom Dortmund - Liverpool. 


De kom hjem for en liten stund siden, ganske fornøyde med resultatet 1 - 1. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar