onsdag 6. april 2016

Behandlingsreise dag 4, ut på tur aldri sur

Skolestart kl 0830 i dag som alle dager. Lillebror stod ved porten allerede 0815 og trimmet i vei med de to Psoriasis gruppene som har trim fra kl 0800 hver dag på fotballbanen.

Søskenmamma kledde på seg klar for tur og joggesko, før legetime kl 0900.  Jeg hadde samtale med lege som sagt og vår sykepleierkontakt, hvor vi kunne snakke nærmere rundt eksemet til lillebror. Jeg gikk som vanlig utover tiden, har jo alltid så mye å snakke om når det gjelder dette tema :) 

.............men 0940 var jeg klar for ny tur over fjellet med andre fjellgeiter til foreldre i gruppa. I dag gikk vi en litt annen runde. Opp fjellet bak Valle Marina, forbi gården med geiter og opp til Sukkertoppen. 



Sukkertoppen ligger rett frem og den høyeste toppen til venstre. 


Jeg gledet meg til å se det flott skiltet som tydelig viser at du er på Sukkertoppen, men stolpen var dessverre helt tom. Skiltet var borte. Varden er iallefall på plass og vi visste iallefall at vi var på riktig topp. 

Her er et bilde fra 2014 som viser skiltet som har blitt borte.


Deretter gikk turen videre til Norgesplassen før retur tilbake til Valle Marina. 


Den lille plassen midt på bildet med grønne palmer er den kjente Norskeplassen. 

Det ble en kjempefin tur på 9.15 km på 1 time og 55 min. Utrolig bra start på dagen. 

................

Ellers var det som vanlig lunsj etter skolen, Anfi stranden for klimabehandling og middag - før alle ungene lekte Smittet inne på Valle Marina. Smøringen av kortison fulgte sykepleier opp mens vi selv tok fuktighetskrem smøring rett før leggetid.  En fin dag 4 :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar