mandag 14. desember 2009

Boken " Silke " av Bent Haller


Noen som har lest denne boken ?

-----------
Nettsiden Boktips.net beskriver boken best.



Utgivningsår: 2007

När Silke föds är hon precis som alla andra spädbarn - har vacker och silkeslen hy. Hennes namn passar henne perfekt. Men allteftersom Silke blir äldre känns hennes namn konstigare och konstigare, för hennes hy är inte längre silkeslen. Tvärtom, den är röd, torr och kliar. Den kliar så mycket att Silke ofta kliar hål på huden.

Silkes föräldrar provar allt för att få bukt med problemen, de tror att Silke är allergisk mot något, och till slut får hon nästan inte äta någonting. De smörjer in henne med salvor och krämer, och hon får äta massor med mediciner. Det enda som får Silke att glömma hur det kliar, är när hon badar. Hon kan bada hur länge som helst, så länge att föräldrarna till slut får låsa badrummet för att hon inte ska gå dit och leka med vattnet.

Så en dag åker familjen till havet, och för första gången i sitt liv förstår Silke att det är här hon hör hemma. Föräldrarna ser hur Silke trivs vid havet, och hennes utslag blir bättre. Men det är inte bara hennes hud som förändras, hela Silke tycks förändras, tills hon inte längre är den lilla flicka hon en gång var.
............

Virker interessant... men det ser ikke ut til at denne boken er så lett å få tak i . Utsolg i nettbutikker både i Norge og Danmark ser det ut til.

10 kommentarer:

  1. fant en om Silke på cdon.com legger ved link til den =)

    http://cdon.no/b%C3%B8ker/haller%2c_bernt/silke%3a_en_f%C3%B6rvandlingshistoria-704441

    om det er samme bok aner jeg ikke,men tror kanskje det.. bare dette er pocket utgaven da...

    SvarSlett
  2. Du er jo bare helt super da.. jeg har bestilt bok på svensk jeg nå via cdon til 19 kr.

    Spent på om de faktisk har den -

    Tusen tusen takk :)

    SvarSlett
  3. hehe,ja,super mamma jeg :P hehe =)
    neida,har nettopp oppdaget at de har bøker der,og har selv nettopp bestilt alt av sykepleier bøker jeg trenger til studie der,MYE billigere enn andre plasser =)

    ja,så det var 19kr,ikke dyr nei,frakta er vel på bare 25-29 kr også,så er ikke rare prisen =) ja,var vel kanskje bare på svensk så det ut som... tror jeg skal bestille den selv, og pleier gå ganske kjapt før man har de,men kan gå litt tid nå kanskje med tanke på jul.. og tror ikke de har bøker liggende ute om de ikke har de,ikke opplevd det jeg,men vet de s.pleie bøkern mine kommer fra lager i sverige,så kan ta noen ekstra dager =)

    tror jammen jeg må bestille den med engang jeg å :P trenger nytt lesestoff,samt litt mer opplading,eksem på retur i ansiktet her,så kan trenger litt oppmuntring og lese om andre =)

    SvarSlett
  4. Bestilt den jeg også nå,måtte bare =)

    SvarSlett
  5. fikk denne beskjeden fra cdon i dag...

    Følgende produkt(er) tilhører samme ordre. Produkter med status "gjenstående" sendes til deg så fort vi har fått inn de på lager igjen.
    Artikkelnummer Beskrivelse Status
    4000704441 Silke: en förvandlingshis Gjenstående


    Kan tyde på at den ikke er så lett å få tak i. Da får vi vente i spenning. Har du fått samme beskjed ?

    SvarSlett
  6. me happy :

    Vi vil informere deg om att din ordre ble sendt fra vårt lager i dag og den bør være fremme innen 2-3 hverdager.

    Det som er levert er følgende:
    Artikkelnummer Antall Beskrivelse
    4000704441 1 Silke: en förvandlingshis

    da er det bare å vente på posten :)

    SvarSlett
  7. ja,jeg fikk mail idag om at den var på tur =) bare å vente på den =) vet det meste de har,blir sendt fra sverige,så kan vel ta litt tid å spes. nå i julerushet,men gikk kjapt med sykepl.bøkern mine da,fikk de 3første igår =)

    SvarSlett
  8. Jeg holder på med den nå :-)

    SvarSlett
  9. Hei Trine-Lise, så du har fått tak i denne du å :) En søt liten bok.. kansje ikke helt den slutten jeg hadde forventet men ...

    Kos deg.

    SvarSlett
  10. Den boken er så søt! Husker jeg ble helt fascinert da jeg leste den på barneskolen.. Har liksom aldri glemt den, det var derfor jeg googlet den og havnet her.. Vel, håper de som bestilte den likte den :)

    SvarSlett