torsdag 10. desember 2009

Gla'gutt med eksem i ansiktet

Gutten viser glede her .. men han har mye vondt om dagen. Han har fått mye eksem i ansiktet de siste dagene og i kveld er det andre dagen med kortison behandling. Det er mye tårer og jeg (mamma) har mye vondt og er sint på denne sykdommen. Ikke noe gøy å jobbe med dette hver dag uten å se resultater som kan gi barna en bedre hverdag. Ungene har mye kløe, smerte og de blir sinte på meg - behandling er ikke alltid bare gøy eller behagelig.

Storesøster er desverre ikke noe bedre .. hun er rød i huden rundt øyne, panne og munn. Hun er tapper og viser masse styrke. Men det smerter å se at hun faktisk bryr seg om dette alikevel - det er om kvelden tårene kommer og sinne over denne sykdommen som gjør henne så stygg ( hennes ord ) . Dette er ord som gjør så vondt å høre - det stikker i hjertet mitt og det er ganske tungt om dagen.

La barna mine få slippe dette snart .....

2 kommentarer:

  1. huff..kjenner at tårene faktisk presser litt på her,for vet så godt hvordan det er,å det at sine egne barn synes de er stygge,og bryr seg mer og mer om denne forbanna sykdommen,er så trist og som du sier,stikker langt i hjerte når man får høre det fra sine egne.Men tror også at eksembarna er sterke barn,de vet hva det vil si å være "annerledes" misforstå meg rett nå,og tror de har mer empati og symptai ovenfor andre når det kommer til stykke,samt er mer tolmodig,for de vet at enkelte ting kan ikke fikses over natten..
    Mange klemmer til dere!!

    SvarSlett
  2. Takk vennen... jeg er så takknemlig for alle dere der ute som gjør hverdagen min lettere. Deres støtte gjør meg sterkere.

    SvarSlett