torsdag 16. august 2012

Dag 1 - Innskrivning

I dag  var det vår tur til å skrives inn her på Los Teques.  Det var frokost kl 0800 - og så rakk vi å pakke ut litt og gå en tur ned til butikken før møtet med lege og sykepleier kl 1120.  Ungene ble målt og veid og jammen har de ikke vokst masse i sommer. Det ble notert ned hvor de har utslett og hvor de skal behandles med  ( Elocon ) kortison gr 3. Ungene er ganske fine i huden nå, men alikevel er det utslett på deres problemområder, som hender, fingre, håndledd, nakke, hals og noe ansikt.

Solkrem må smøres flere ganger om dagen og ansikt er ikke det morsomste  - men veldig viktig. I dag smurte lillebror mitt ansikt og jeg hans, da ble det mer MORO.

Kl 1200 hadde vi litt lunsj før vi gikk ned alle trappene igjen til Puerto Rico stranden. Det er mange spanjoler som ferierer her om dagen  - så det er smekk fult på stranden, vi håper at de reiser hjem i løpet av helgen slik at det blir litt færre her for det er mange flere enn hva vi er vant til.

Det ble et par timer på stranden før vi ruslet opp igjen til middag kl 1600. I dag var det pasta bolognese på menyen og kjempegodt som vanlig. De er flinke på kjøkkenet her.

Vi gadd ikke å slappe av etter maten  - så da tok vi for oss trappene igjen - denne gangen oppover og ned på den andre siden til Puerto Rico senteret - også kaldt JALLA senteret :)  På toppen er det en flott utsikt ned til  Puerto Rico stranden.

Ungene fikk handlet det de hadde gledet seg til å bruke sine feriepenger til  - nemlig en liten YoHoo Friends bamse til samlingen sin - må viser dere de nye familiemedlemmene en dag. Selv synes jeg de er kjempesøte  :)

Vi tok taxi tilbake til Los teques for å rekke kveldsmaten fra kl 1900 samt kveldsstell og smøring.

Fredag i morgen  og null program foreløpig  - men en ting er sikkert og det er at det blir en strand tur :)