torsdag 15. oktober 2015

Bli sett - husk refleks

I dag 15. oktober er det den nasjonale Refleksdagen.  Noe jeg var helt uvitende om da jeg skulle publisere dette innlegget. Tilfeldigvis besøkte jeg Statens vegvesen sine nettsiden for å hente inn litt fakta om rekleksbruk og fant denne informasjonen. Det var jo litt morsomt. Mitt opprinnelig innlegget om Ceridal krem ble plutselig litt annerledes.

Statens vegvesen skriver om hvor mer synlig du blir med refleks.

* refleksen gjør deg synlig på 140 - 400 meters hold
* uten refleks vil du først bli oppdaget på 25 - 30 meters hold
* en bilist som kjører med nærlys i 50 km/t har 2 sekunder på å oppdage en fotgjenger uten refleks. Bruker du refleks øker denne tiden med 10 sekunder.

Så det er bare å finne frem alle mulige reflekser i huset igjen.  Det finnes et stort utvalg på markeded av ulike refleksprodukter. Hos Reflexprodukter Norge fant jeg et bredt utvalg, der hele familien kan finne sine favoritter slik at de vil være trygge i mørket.


Denne uken har rast av gårde og ettermiddagene har blitt fyllt opp med henting av storesøster på flyplassen, fotballkamp, henting av ny seng til storesøster ( funnet på finn ),  foreldremøte i dag og i morgen blir det avskjedsmiddag for storesøster med venninner.

Med slike aktive dager er det ikke like lett for Søskenmamma å kommer seg på organisert trening, så denne uken har mottoet mitt vært " Litt er bedre enn ingenting"

Jeg har fått gjennomført to effektive men kortere turer ute i mørket og da var det helt nødvendig å finne frem en refleksvest. Den heldige vinneren denne uken ble Ceridal vesten, noe jeg ikke har problemer med å være levende reklame for. Vesten under er noe jeg tror jeg har fått på en PEF stand en gang.

 
Obs: SV skriver at refleksvesten blir dårligere ved vask og bør byttes årlig ved jevnlig bruk.

Ceridal er et av de produktene som har vært vår favoritt i alle år.  Dette er en krem som blir solgt som en kuldekrem da dette er en vannfri krem.  Vi  har brukt denne nesten like mye på vinter som sommer.

 

Ceridal er en mild krem, slik at den er en sikker krem som sjelden gir svie. Det er en av grunnene til at vi liker denne så godt.  Da ungene var små, brukte smukk og siklet, var denne perfekt til å smøre rundt munnen.  På eksem rundt munnen,  tørre lepper eller uvane med å sleike seg rundt munnen er denne perfekt. Såre hender og fortykkede tørre fingerledd  er også denne kremen super på.  Så som dere forstår har vi brukt denne til mye mer enn bare som en kuldekrem i ansiktet på kalde vinterdager.

Ceridal oppfører seg som en hinne utenpå huden. Den beskytter huden for fukt og forebygger mot ytre påvirkninger.  Kremen er å få kjøpt uten resept på apoteket. Dette er et produkt jeg virkelig kan anbefale.

Ceridal.no skriver: Ceridal lipogel/kuldekrem er en svært mild og veltolerert fettkrem som trygt kan brukes av alle i familien, også til babyen din. Kremen inneholder ikke parfyme, konserveringsmidler, parabener, farge, emulgator eller andre stoffer som kan irritere huden. Derfor kan også personer med eksem bruke den.

Følg Søskenbloggen på Facebook - https://www.facebook.com/atopiskeksem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar