torsdag 5. november 2015

Søskenmamma har ankommet Gran Canaria

Det har vært en lang dag når jeg nå sitter her på hotellrommet 2230 lokal tid på Gran Canaria. Dagen startet jo allerede kl 0400 i natt, med en flyavgang fra Gardermoen 0755.

Dette er en tur som jeg har ordnet selv og er ikke en del av storesøster sin behandlingsreise. Jeg reiser sammen med mammaen min og helt uten barn. Det er første gang, og det var litt spesielt å reise slik alene, men jammen meg ganske ok å bare kunne tenke på meg selv. Litt rart å reise fra lillebror bare.

Vi reiser med Ving og flyturen med Thomas Cook var en av de beste jeg har hatt. Vi har bestilt Sunnclass, og med det fikk vi flyseter langt fremme i flyet. Stort nytt  fly, med 2 + 4 +2 seter, god plass til bena, god mat ble servert og de hadde nye store skjermer i setet foran. Ingen bråk fra motor og ingen turbulens i det hele tatt.

Vi ankom Las Palmas, til sol og ca 24 grader. Gradene steg mens vi kjørte sørover mot Puerto Rico.
Fjellet og landskapet ved flyplassen bar preg av at det har vært mye nedbør, mye grønnt å se.

Vi har booket oss inn en uke på Ving hotellet Puerto Azul som ligger på en av høydene over Puerto Rico stranden. Dette er et hotell mamma har bodd  på 3 ganger tidligere, et all inclusive hotell hun er veldig fornøyd med. Dette er min første reise med all inclusive, så jeg er litt spendt på hva jeg synes om dette. 




Hotellet ligger høyt opp, med flott utsikt ned på Puerto Rico stranden og ut mot havet. Det er ca 700 trappetrinn ned til stranden.
Vi fikk akkurat den leiligheten som mamma hadde  håpet på etter at jeg hadde sendt inn et ønsket til hotellet. En endeleilighet med utsikt ut mot det blå havet og  ned til stranden. Så her er stemningen på topp. 


Formen er ikke helt på topp. Mye sykdom som gikk på rekka mi på jobbben denne uken, og det havnet dessverre hos meg før jeg avreise. Håper forkjølelsen forsvinner raskt med litt C vitamin og medbrakt solbærtoddy :) 

Storesøster hadde tett program i dag, men skole, strand og tivoliutflukt til Maspalomas i kveld. 
MEN i morgen kveld etter skole og strand, har hun og hennes venninne bedt å bli tatt med ut på middag på restaurant. Så da blir det det. Vi gleder oss masse til å treffe henne nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar